Nysingh

SAMENWERKEN EN PRESTEREN VERBETEREN


Is werken voor een marketeer in de advocatuur saai en kan er wel betekenisvolle marketing worden bedreven? Dat kan zeker wel, juist nu in deze digitale tijd. De advocatuur is een traditionele branche en er wordt nu volop geïnnoveerd. Blockchain en artificial intelligence betreden de branche. Ieder kantoor is hiermee bezig en kijkt naar de mogelijkheden van innovatie. Nysingh wil met haar advocaten en notarissen boven haar branchegenoten uitsteken met hulp van marketeers die sturing geven, initiatief nemen en samenwerken aan de business plannen van de compagnons en advocaten. Deze interim opdracht draaide om positioneren, beter samenwerken en goed presteren. 

De uitdaging: beter samenwerken en presteren

Nysingh is ambitieus en heeft een goede naam. In het digitale tijdperk is het belangrijk om op de juiste manier de klant te bereiken en aansluiting te hebben met elkaar. Je moet de interne en externe klant goed kunnen vinden. Samenwerken en presteren doe je nooit alleen, dat doe je met elkaar. Taken en verantwoordelijkheden moeten dan wel duidelijk zijn. Dat kan alleen met een goede structuur. De afdelingsstructuur is aangepast naar een nieuwe afdeling met een passender naam en een aangepast team: de afdeling marketing, communicatie en innovatie (MCI) met duidelijke taken en verantwoordelijkheden voor iedereen. Zodat het intern duidelijk is bij welk loket de mensen van Nysingh moeten zijn en wij als MCI team extern goede resultaten kunnen halen. 

Wat heb ik gedaan

B2B marketing is gebaseerd op een aantal pijlers: een duidelijke merkparaplu, een strategisch marketing plan, een marketing communicatieplan en vervolgens de juiste uitvoering. En daarvoor heb je de juiste mensen nodig. De afdelingsstructuur is aangepast. Marketing en Communicatie is gesplitst van Kennismanagement. Met business development is gefocust op branches en klanten en niet alleen op rechtsgebieden om klantgerichter te werken. De afdeling marketing, communicatie en innovatie is opnieuw ingericht met duidelijke taken en verantwoordelijkheden voor een ieder. Vanuit een nieuwe positionering is een verfrissende communicatiestijl ontwikkeld. Met het nieuwe team zijn we samen aan de slag gegaan met goede en frisse B2B campagnes om vervolgens het stokje over te dragen aan een nieuwe afdelingsmanager. 

Wat is bereikt

Het leuke van samenwerken tussen marketeers en advocaten is dat beiden streven naar een goed resultaat voor klanten. De sleutel van het hebben van succes en waardering krijgen, ligt voor marketeers niet alleen bij het genereren van quick wins, maar juist ook het hebben van een lange adem. Loyaliteit opbouwen gaat niet direct van vandaag op morgen gerealiseerd worden. Vanuit een fundament werken en dan gaan bouwen is het advies geweest. Quick wins zijn behaald met content marketing, website optimalisatie, organiseren van (online) seminars, goed inzetten van LinkedIn maar bovenal werken vanuit een plan. Het team is vanaf medio 2018 op volle sterkte en daardoor liggen successen in het verschiet.
 NIEUWE POSITIONERING
GEWIJZIGDE AFDELINGSSTRUCTUUR
RESULTAATGERICHTE B2B CAMPAGNES
Share by: