VAN AFSTANDELIJK NAAR PERSOONLIJK, DE MERK TRANSITIE VAN EYE WISH OPTICIENS
De optiekbranche is volop in beweging. De markt is volwassen geworden met ruim 2200 verkooppunten, waarvan de retail formule van Eye Wish opvallend is met haar herkenbare vormgeving, gevarieerd productaanbod en goed opgeleid personeel. In 2007 is de formule aangepast naar de eigentijdse stijl die we nu nog steeds kennen. In deze periode heb ik twee brand managers vervangen en heb ik samen met SVT
en de directie van Eye Wish de formule aangepast naar zijn huidige vorm.
Eye Wish (voorheen Eye Wish Groeneveld) heeft mij in 2007 gevraagd om twee brand managers te vervangen en mee te denken over een wijziging in het interieur en de communicatie stijl. Uit onderzoek bleek dat klanten het prettiger vonden om met hun opticien 1 op 1 te kunnen zitten en de persoonlijke vragen die uit oogzorg voortkomen, prive te kunnen bespreken. Uit die insight is het ontwerp van de huidige Eye Wish winkel gekomen en is de winkel uitgerust met kenmerken van persoonlijke aandacht.
Wat heb ik gedaan
In Hoogeveen is de eerste Eye Wish pilot store in nieuwe stijl gebouwd met een eigentijds en modern karakter dat nog jaren meekan. Samen met SVT is een aansprekend concept ontwikkeld met een communicatiestijl dat vernieuwend en aantrekkelijk is. De communicatiestijl is doorvertaald naar landelijke campagnes, zoals de jaarlijks terugkerende gratis merkmontuur campagne. Veel lokale activiteiten zijn opgestart, trade marketing activiteiten zijn ontwikkeld en advertising is ingezet om prospects te bereiken. Het merkboek is aangepast wat de basis is voor alle communicatie uitingen van Eye Wish.