Frames

BOUWEN AAN HET TEAM EN MERKFUNDAMENT BIJ FRAMES IN DE ENERGIESECTOR


Frames ontwerpt en levert oplossingen en onderdelen voor de energiesector, of dit nu gas en olie gerelateerd is of nieuwe vormen van energie. Met haar technische know-how maakt Frames het verschil en is zij al jaren succesvol in de offshore, onshore en floater industrie. In 2014 heb ik de positionering van Frames doorgevoerd in alle communicatievormen en het marketing team geprofessionaliseerd. Lees hier meer over.

  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
De uitdaging

Met 6 business units, 16 internationale kantoren en zeer technische producten, kun je voorstellen dat er veel wordt afgestemd en gecommuniceerd. Frames is aan het begin van de 21 eeuw enorm gegroeid naar bijna 500 mensen. De technische mensen van Frames hebben vanuit diverse business units en kantoren contact met veel toeleveranciers en eindklanten. Het werd tijd om de communicatie te stroomlijnen en eenheid te smeden in alle communicatie middelen. 

Nieuwe positionering en huisstijl

Onder begeleiding van Bohemia Amsterdam en een kernteam bij Frames, is samen met werknemers van Frames het fundament gelegd voor een nieuwe positionering. Bewust samen, omdat de mensen het verschil maken en achter het fundament van Frames voor de toekomst moeten staan. Dit komt tot uitdrukking in een nieuwe de pay-off en huisstijl die door is vertaald naar communicatiemiddelen, website en campagnes.  

Wat is bereikt

Een merkfundament ontwikkelen en deze paraplu gebruiken voor alle communicatiedragers is een secure klus. Zeker omdat de technische informatie van producten en Frames' oplossingen juist moeten worden weergegeven. Met een team van product specialisten en engineers is nauw samengewerkt om de content te vergaren. Content marketing is key geweest in dit project. Met een nieuwe website en een UX design dat ontwikkelt is op basis van user stories, is in samenwerking met digital agency Evident een eerste stap gemaakt om digitaal volwassener te worden. Referenties zijn binnen B2B ongelofelijk belangrijk, dus alles case studies zijn omgezet naar digital product leaflets (e-books) in een nieuwe huisstijl. Een nieuwe PPT, stationary, product leaflets en internationale campagnes zorgen samen met een professioneler team van marcom specialisten voor een uniforme herkenning met betere resultaten. 
NIEUWE POSITIONERING
NIEUWE WEBSITE EN COMMUNICATIEMIDDELEN
STERKER TEAM
VAN 2 NAAR 5 PROFESSIONALS
DATA DRIVEN MARKETING
CONTENT MARKETING EN CRM VERBETERINGEN
Share by: